pátek 14. prosince 2012

Pápá zkouškové


Původně jsem chtěl tímto příspěvkem opět shrnout, co se událo za celý minulý týden, ale jelikož mně všechny zkoušky dopadly do zelena, shrnu tak jenom pracovní týden, jelikož víkendového cestování bude plný celý příští příspěvek. 

Tak tedy začínám opět pondělím, kdy jsem dopoledne dělal řidiče kvůli jedné výstavě pořádané kamarády z EILC na TAMKu (jiná univerzita v Tampere). Vše proběhlo hladce (dokonce jsem i na devátou ranní vstal bez problémů) a během dopoledne jsme tak převezli více než 30 uměleckých prací do prostor univerzity. Na oběd jsem se stavil na svojí domovské univerzitě, abych zároveň zjistil svůj výsledek z finštiny. Hodnocení 3 ("C" na ETCS stupnici). S dobrou náladou jsem snědl oběd a odjel domů, abych dodělal poslední (už úplně poslední) report na Managing e-business. Šlo mi to krásně od ruky (nebo od klávesnice), a tak jsem večer stihl autobus zpět na TAMK na začátek výstavy. Něco by super, něco bylo fajn a zbytek jsem nepochopil (asi ze mě umělec nebude). Sušenky a glogi (nealko svařák) přijdou vždycky k chuti, takže jednoznačně pozitivní den. 

A když jsem se zmínil o kamarádech z EILC rozhodně nesmím opomenout video, které natočil a sestříhal Matěj (velké díky) a suprově vystihuje atmosféru našeho EILC kurzu z průběhu srpna (a poznáte mě podle modrých kraťas, jak jinak ...).


Jelikož se konec mého pobytu blíží rychlostí blesku, v úterý jsem nemohl propásnout jednu z posledních možností bowlingu. Jelikož je zkouškové v plném proudu, sešlo se nás na dvě dráhy až moc - dva! Hrát hodinu bowlingu na své vlastní dráze dá opravdu zabrat, ale některá kola se mi opravdu povedla, ačkoliv celkové skóre tvrdilo opak. Po bowlingu jsem se ještě vydal na poštu, abych další várkou pohledů zásoboval Česko. Stejně jako na větších pobočkách v ČR jsem si vyzvedl po příchodu lístek s pořadovým číslem, zjistil, že je přede mnou asi třicet lidí a uklidil se stranou. Asi se blíží Vánoce, lidi posílali a vyzvedávali balíky, jako by se nechumelilo. A ono se chumelilo. A dost. Úterý byl začátek takového krásného počasí, které s přestávkami přetrvává do teď - stále chumelí.



Ve středu jsem tak vstal do dalšího bílého dne, abych zjistil, že moje úplně poslední přednáška je zrušená a během brzké doby se dozvíme výslednou známku z Managing E-business. Umíte si to představit, že jsem klikal, klikal, klikal (těch 10 kreditů potřebuju) celý den a výsledek nikde. Ale zato jsem se dozvěděl výsledek z mé opakované zkoušky předmětu PUXUI - hodnocení 2 ("D", jůhůůůů). 

A tak dost bylo školy a hurá zase za nějakou zábavou. Středa odpoledne se nesla ve znamení Českých Vánoc. Salát, řízky, slivovice. Nechybělo nic. Ačkoliv jsem byl před půlnocí doma, po dlouhé a dlouhé době jsme si zabékali s kytarou, měli jsme vynikající řízky (příště to musím lépe osolit) a salát byl taky na výbornou.

Manufaktura

řízky, řízky, řízky, ...


Tím tak skoro končím tento příspěvek, jelikož čtvrtek byl uklízecím, pracím a plánovacím dnem. A kam že to Tom vyrazil o víkendu se dozvíte příště :) Ještě však musím dodat výsledek předmětu Managing e-business. Hodnocení 3 ("C"). Vše zelené, hotovo, končíme :)

Teď ještě nějaké info, postřehy, nápady co mě napadaly během psaní tohoto blogu a nebyl čas je pořádně sepsat. Skoro ve všech příspěvcích se zmiňuji, že do sauny to mám sakra daleko (asi 20m v rámci budovy, dojít se to dá s ručníkem kolem pasu), ale nikdy jsem ji nevyfotil. Tak tedy fotky naší sauny jsou zde:




Abych se ještě ohlédl za svým kulinářským uměním, tak tento týden jsem se pustil do "rejžáku" (opravdu to nemá nic společného s kartáčem). Na první pohled to nevypadalo nejlépe, druhý byl již o něco lepší. Příště to ale udělám trochu jinak, ačkoliv i teď to bylo vynikající.




A ještě a znova zpět k autobusům v Tampere. O jízdních řádech jsem se napsal až dost, co jsem ale ještě nezmínil je, že můžete autobusy sledovat online (http://lissu.tampere.fi/). Což je celkem fajn. Vybíhat z vyhřátého pokoje můžete na poslední chvíli a autobus Vám neujede. Je zde ale jedna nevýhoda. Občas se stává, že autobus má GPS sledování rozbité nebo vypnuté a v tom případě sedíte doma, čekáte na autobus a on právě projíždí okolo baráku.
Dalším nezvykem je zastavování autobusů. Jak jsem psal, všechny zastávky jsou v Tampere na znamení. Pokud tak chcete na další zastávce vystoupit musíte dát znamení řidiči stisknutím tlačítka STOP. Poté uslyšíte zvuk (ve starších autobus to zní jako toustovač), rozsvítí se znamení stop (nebo "pysähtyy" ve starších autobusech) a s největší pravděpodobností Vám řidič na další zastávce zastaví (né však vždy). 

Poslední nápad je tak trochu šílený (co ode mě jiného čekat). Celkově je na mém blogu napsáno 24042 slov, které po zkopírování do wordu dávají 45 stran textu. Nenápadně tak mířím k velice dobře známým bakalářským pracím na PdF. Co kdybych toto "dílo" doplnil o uměleckou sbírku fotografií a vydal text jako bakalářskou práci? Co třeba název "Zmrzlá červená opice"? :)


FINSKÁ ZAJÍMAVOST č. 23 - finské školství

Ačkoliv jsem o škole už napsal dost, tak Vám chci ještě přiblížit celé finské školství. Do základní školy nastupují sedmileté děti a základní vzdělání trvá devět let (existuje také nultý ročník, pokud dítě nastupuje v šesti letech). Střední školy jsou svojí strukturou podobné našim vysokým školám (studenti mají větší volbu) a trvají tři roky. Vysoké školy se ve Finsku dělí na dvě skupiny - univerzity a polytechniky (aplikované vědy). Rozdíl tkví v tom, že titul na polytechnice dostanete po úspěšně ukončeném studiu a minimálně třech letech praxe (na univerzitách bez praxe). Doktorandské studium probíhá pouze na univerzitách. Všechny vysoké školy jsou ve Finsku bezplatné a studenti dokonce dostávají během studia podporu od státu.

1 komentář:

  1. Vzpomněla jsem si, jak jsi mi na Arnice říkal, že jsi ještě dopisoval - tak konečně dočítám během měření :-)

    Video super :-)
    S autobusama je to dost podobně (ale tady GPS asi nefunguje) - taky z okna čsto vidím, jak mi ujíždí, třeba dneska ráno :-D
    A k vydání blogu místo diplomky - už jsem o tom přemejšlela, rozsahem se to zachvilku dožene :-)

    OdpovědětVymazat