pátek 12. října 2012

Bowling, první ostrá zkouška


Rád bych opět napsal, že je další týden za mnou, ale tentokrát trochu neobvykle ukončuji tento článek už v pátek. A proč? To se nechte překvapit v dalším příspěvku. Psát o mojí pondělní škole už nemá smysl, je to pořád stejné. Akorát se pochválím, že za domácí úkol z předmětu ITIY3 (Web publishing) jsem dostal plných 100% :) A z finštiny opět 100% úspěšnost u testu ze slovíček a 3 body ke zkoušce k dobru. Je pravda, že všechno bylo značně jednoduché, a tak doufám, že i závěrečné zkoušky budou v podobném duchu.

V úterý jsem využil volného dne, svojí studentské karty a sportovního poplatku 40€, který jsem zaplatil na začátku semestru, a rozhodl jsem se, že zajdu na bowling. Jako studenti UTA máme každé úterý mezi 15-16 hodinou volné dráhy v bowlingovém centru Kauppi. Když jsem hledal, kde to vůbec je, strýček google mě pomocí steet view přivítal na opuštěném parkovišti kdesi za městem. Snímek byl pořízen ale v roce 2009, a během tří let se toto místo značně změnilo. Kauppi centrum je nové bowlingové centrum, kde najdete 24 bowlingových drah, šatnu, obchod a veškeré potřebné zázemí. Zaplatil jsem tak 2€ za půjčení obuvi, vybral si svoje koule (zní to trochu blbě, ale je to tak :)) a obsadil jsem dráhu č. 3. No řeknu Vám, hrát hodinu sám je celkem fuška. Shrnutí po hodině hraní - maximální skóre 165, minimální 75 a asi tak 2x větší pravé předloktí. Opravdu mě to ale bavilo, a tak pokud budu mít další úterky volno, rád půjdu zase.

Středa probíhala zase ve škole, Managing E-business a další lekce finštiny. Jelikož to byla naše poslední lekce před závěrečnou písemkou, hodně jsme opakovali a připravovali jsme se na páteční zkoušku. A jelikož se blíží polovina semestru (a týden zkoušek) dostal jsem nápad, který ale nejdříve využijí až moji následovníci zde v Tampere. Bylo by možné zapsat si předměty, které jsou vyučované jen v první polovině? Večer jsem tak chvíli prohlížel nabízené předměty a musím uznat, že ANO. No nebylo by to fajn mít školu jen sedm týdnů a poté až do Vánoc cestovat, cestovat a cestovat? Já již tuto změnu bohužel nestihnu, a tak v druhé polovině se můžu těšit na pokračování předmětu Managing E-bussines a nový kurz finštiny (a to bude vše:)). A když jsme u těch předmětů, tak bych si rád postěžoval na rychlost vyřizování úřednické byrokracie v ČR. V úterý jsem obdržel email, že změny mého learning agreementu byly úspěšně zaevidovány. No konečně! Po třech týdnech od odeslání papírové verze ...

Čtvrtek jsem tak věnoval studiu finštiny (asi si takový den umíte představit, mimochodem, víte, že v nové verzi transport tycoon deluxe lze stavět semafory i pod mostem?) a v pátek mě čekala ona zkouška v celkem nezvyklém čase - 16:00. Sešli jsme se zde všichni, ze všech skupin (cca 150 lidí) a chvíli po čtvrté jsme začali. Musím uznat, že zkouška pěkně pokrývala veškerou probranou látku během celé poloviny a nepřišla mi těžká. Po odevzdání jsem měl dobrý pocit jen do chvíle, kdy se před učebnou začala šířit informace (nebo kec?), že k úspěšnému složení zkoušky je potřeba 60 z 80 možných bodů. Trochu jsem tak znejistěl, ale minimálně do pondělí (zveřejnění výsledků) s tím už nic neuděláme.

Tím bych tento příspěvek skoro ukončil, kdyby se nestalo ještě pár věcí, které se stát rozhodně nemusely. První, ne tak závažná věc se povedla mě, jelikož jsem si před zkouškou šel ještě vytisknout pár materiálů (to jsem se nezmínil, že jako exchange studenti máme na univerzitě 200 stránek tisku zdarma) a zapomněl jsem svojí malou flešku na jednom z počítačů v počítačové učebně. Večer jsem tak chytal další autobus na univerzitu a naštěstí jsem zde flešku našel, dokonce stále připojenou. Horší věc se povedla Mattimu, který přišel někdy v noci, dal vařit klobásy (nebo spíše smažit?) a usnul. Naštěstí byl někdo z dalších spolubydlících duchapřítomný (nebo stále vzhůru) a pánev odstavil na balkón dříve, než se úplně roztekla. Každopádně v bytě to teď vypadá jak po plynovém útoku a směs klobás, silikonového těsnění z pokličky a něčeho, co dříve byla asi pánev vypadá dosti nechutně.

A aby tento příspěvek nebyl holý text, tak přidám pár statistik, jak Vás pěkně sleduju. A prosím Vás, přestaňte používat ten Internet Explorer :)








Nakonec tedy děkuji všem pravidelným čtenářům jak z České Republiky, Finska, Slovinska, Slovenska, Portugalska, Španělska, ale třeba i z Argentiny. Mé díky taky patří i čtenářům náhodným, kteří u mě na blogu hledají informaci o platnosti IKEA karty. Párkrát jsem se zmínil, že jsem se se svojí IKEA family kartou dobře najedl, a že její platnost je mezinárodní (alespoň česká karta ve Finsku). Tak tedy pro všechny další hledače: "Má moje IKEA karta mezinárodní platnost?" - ANO! 


FINSKÁ ZAJÍMAVOST č. 12 - ceny volání, sms, internetu:

Tak jsem zase zabrouzdal do vod českého internetu a narazil jsem na článek, že vysokoškolákům nestačí na jeden měsíc 4000 Kč. Článek jsem si přečetl celý (čtěte pokud máte silné nervy - http://finance.idnes.cz/) a nejvíce mě zarazila jedna věc, se kterou dnes spojím i dnešní zajímavost (a určitě to nebude zajímavost jenom finská). V článku narazíte na modelové případy třech studentů, a u dvou z nich jsou uvedeny i výdaje za mobilní služby - 1000 Kč/měsíc. To jako vážně? V dnešní době nepřeberných tarifů, smluv, karet a operátorů se najde student, co platí 1000 Kč každý měsíc? Tak a teď tedy trochu srovnání, kolik platím zde ve Finsku s předplacenou kartou DNA (místní operátor):

minuta volání 0,0797€ (cca 2,08 Kč), 
SMS 0,079€ (cca 2,08 Kč), 
MMS 0,3529€ (cca 9,18 Kč)

Navíc při dobití karty částkou 30€ a vyšší dostanete na dalších třicet dnů 3000 volných minut, 50 volných sms a snížené ceny volání (ačkoliv nechápu, jak někdo provolá za 30 dnů více jak 3000 minut :)) V případě, že si pořídíte tarif, za cca 15€ lze sehnat datově a rychlostně neomezené mobilní připojení a výrazně nižší ceny volání a sms, něž v mém případě.

1 komentář:

  1. Zdarec,
    tak si říkám, co že ji n ten bowling někoho nevzal s sebou? :)
    Chlape jaktože jsi tu pohromu nezdokumentoval! Foťák pořát, vždy a furt s sebou a "se fotit, se fotit, se fotit..." :D ;)

    OdpovědětVymazat