neděle 11. listopadu 2012

Zkouška, škola, soutěž


A to jsem si minulý týden stěžoval, že se nahromadilo dosti práce a volného času tolik nezbývá. To jsem netušil, kolik toho bude tento týden, ale s odhadem jsem se nemýlil, další práce se objevila již záhy a zase je potřeba jí udělat. Ale konec tohoto obecného tlachání a začněme od začátku týdne. Tentokrát to ale vezmeme velice krátce, ono totiž zase není moc o čem psát :)

V pondělí se nic nezměnilo, do školy jezdím hned potom co se probudím (někdy ještě se zalepeným okem a svým obvyklým účesem alá vítr), finština mi totiž začíná už ve 12 (vlastně 12:15, finská čtvrthodinka je opravdu k nezaplacení). Už asi třetím týdnem si pravidelně zapomínám vytisknout materiály na hodinu (jelikož nepracujeme s učebnicí, ale materiály máme online), a tak se během hodin finštiny seznamuju s dalšími a dalšími studenty (především těmi, co mají ony materiály před sebou) a zcela nenápadně do jejich materiálů nahlížím. Jak jsem tipoval minulý týden, tak se taky stalo, a v pondělí jsme psali test na slovíčka. Ještě že jsem si na to před hodinou vzpomněl a opsal jsem si je na malý kus papíru, co svojí velikostí přesně pasoval do mojí dlaně (jaká náhoda). Výsledek testu Vám ale neprozradím, jelikož ho stále nemám.

V úterý jsem musel vstát v cela typickém čase a vydat se na zkoušku, která měla začínat ve 12:00. Raději jsem doběhl jeden autobus před, abych byl opravdu v poledne na univerzitě. Ještě že tak, finská čtvrthodinka se nosí pouze na přednáškách, zkoušky začínají přesně v celou. A jelikož stále ještě nejsou výsledky, tak mám takové rozporuplné pocity (jo, myslel jsem, že to bude jiné, lehčí). Zkouška ale nebyla dlouhá, stihl jsem tak zajít ještě na oběd a dopravit se do Keilahalli (bowlingové centrum). Asi jsem se o tom zmínil již dříve, ale dnes mám dokonce i dlouho slibované fotky. Tak tedy - každý týden máme jako studenti UTA jednu hodinu (út 15-16) bowlingu zdarma (platíme pouze půjčení bot - 2€). Schází se nás čím dál více, tradice lineární řady byla tento týden porušena, čekal jsem lidí 8, přišlo nás pouze 7. Rozdělili jsme se tak na 3 a 4 a zahráli jsme opět 3 hry. Mé skóre se začíná stabilizovat, každou hrou jsem nahrát cca 120 (což je naprd oproti 165 před dvěma týdny, ale lepší než 65 na blbé dráze).



Ve středu jsem chtěl být vzorným studentem, dorazil jsem tak do školy opět o autobus dříve, abych si vytiskl materiály na finštinu. Došel jsem tedy do počítačové haly (rozhodně není tak pěkná, jako počítačová hala na FI), sedl k počítači, našel ony materiály, poslal do tisku, přišel k tiskárně a zjistil, že v tiskárně není toner a nový bude až ve čtvrtek. Finštinu jsem tak strávil se španělským kolegou, který si ony materiály vytiskl chytře už v pondělí. Na další přednášce předmětu managing e-business jsme dostali další domácí úkol - vypracovat srovnání statistických údajů ohledně evropské, finské a české elektronické komerce, internetové vzdělanosti a dalších průzkumů. Minimální rozsah - 4 strany textu. Tak teď už si opravdu nejsem jist, jestli jsem informatik, nebo žurnalista.

Čtvrtek se tak nesl ve znamení tohoto úkolu, praní a večerním hledáním polární záře. Ačkoliv dle předpovědi měla být polární záře viditelná, podařilo se nám po nastavení 8s expozice a minimální clony na mém fotoaparátu zachytit tento snímek (pokud nic nevidíte máte určitě blbě nastavený monitor ...).


O pátku a víkendu Vám toho nyní moc nenapíšu, jelikož jsem tento článek napsal již ve čtvrtek v noci a doufám tak, že zveřejnění až na neděli odpoledne funguje a článek bude (je) veřejný. A  proč tomu tak je? To se nechte překvapit, další článek již brzy :)

A nyní již slibovaná soutěž. Účastí v následující soutěži se zavazujete vyhlašovateli soutěže (dále jenom "mě") poskytnout na vyžádání Vaše osobní data, která mohou být prodána druhým, třetím i čtvrtým stranám za účelem osobního obohacení. Vyhlašovatel soutěže se zavazuje po návratu do ČR výherci koupit jedno půllitrové pivo, které musí být zkonzumováno pouze v přítomnosti vyhlašovatele. Vyhlašovatel si též vyhrazuje právo na zrušení celé soutěže, jestliže prodejem osobních údajů získá méně, než je cena jednoho piva v ČR. Cílem soutěže je tipnout TŘI časy, ve kterých byly pořízeny následující tři fotografie (F1, F2, F3). Vítězem se stane ten, jehož součet odchylek od reálných časů bude nejmenší. Trvání této soutěže je stanoveno od publikování tohoto článku do odvolání. Svoje tipy vkládejte jako komentáře k tomuto článku v 24 hodinovém formátu (např. 18:12, 18:13, 18:14). Svými tipy tak reálně odhadujete, kdy se začalo stmívat 5.11 v Tampere.

F1
F2
F3
 



FINSKÁ ZAJÍMAVOST č. 17 - kontejnery:



Konec těm všem žlutým, modrým, zeleným a kdoví jakým ještě nevzhledným kontejnerům volně stojících na ulici. Nejenže okolí hyzdí (opravdu jsem ještě v ČR nepotkal pěkně vypadající kontejner), ale taky jsou malé, smrdí a leckdy poslouží jako nocleh pro bezdomovce. Ve Finsku to vyřešili tak, že většinu kontejneru umístili pod zem a vrchní část maskují přírodním designem (většinou dřevo), aby kontejner dobře splynul s okolím. Samotný kontejner je 2,7 m vysoký a má okolo 2 m v průměru.  Pokud je vysloveně nehledám, málokdy se mi stane, abych na ně pohledem narazil. Opět a znova - jednoduché a prosté.


3 komentáře:

  1. I ty lišáku, jasně, že tam nejsou EXIF informace :D
    15:30 15:40 15:55

    No jinak ono je celkem diskutabilní s těma kontejnerama jestli je dobré, že je musíš hledat. Tam už jsou asi holt lidi zvyklí na to třídění. U nás je stále ještě spousta lidí co se vymlouvá, že to má ke kontejnerům daleko, nebo neví (nechcou vědět) kde jsou. Jinak tyhle podzemní kontejnery jsou i v Brně, minimálně jedny jsou na Moraváku ;)

    A s tím víkendem jsi se stejně částečně prásknul :D ;) Teda alespoň pro ty z FB :D To byla zase akce z tvojí chytré hlavy? :) Už se těším na vyprávění ;)

    OdpovědětVymazat
  2. 15:59 - 16:06 - 16:10

    Jinak s těma kontejnerama to máme podobně - na klasický odpad jsou tyhle zabudovaný do země a mají tu i klasický kontejnery, ale né tak barevný, jen s nápisama ;-) a ve škole a na letišti jsou odpadkové koše, který mají 4 přihrádky, aby se třídilo :-)

    Měj se krásně a těším se na víkendové povídání (taky ještě musím dopsat Barcelonu) :-)

    OdpovědětVymazat